Strona główna / Home / Informacje dla Pacjenta / Obsługa pacjenta
Profesjonalny zespół rejestratorek medycznych Centrum Medycznego Angelius zapewnia życzliwą oraz kompetentną opiekę nad Pacjentem. Udziela wyczerpujących informacji oraz pomaga przejść przez cały proces leczenia w naszym ośrodku.
W celu umówienia wizyty w naszym ośrodku Pacjent ma możliwość kontaktu telefonicznie, osobiście lub lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Stworzenie dwóch osobnych segmentów rejestracji w Biurze Obsługi Pacjenta, dzielących się na call center oraz rejestrację osobistą, umożliwia sprawny przebieg procesu rejestracji.
Uwaga: Ustalenie tożsamości pacjenta poprzez weryfikację danych w oparciu o dokument ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja szkolna) jest warunkiem koniecznym udzielenia świadczenia zdrowotnego
Wszelkie płatności w naszym ośrodku regulujemy po wykonanej usłudze medycznej bezpośrednio w Biurze Obsługi Pacjenta. Płatności można dokonać gotówką lub kartą.
Reklamacje można zgłaszać osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Zgłaszając reklamacje osobiście pracownik Biura Obsługi Pacjenta zobowiązany jest do wydania specjalnego protokołu reklamacji, który Pacjent wypełnia. Wypełniony protokół jest przekazywany kierownikowi Biura Obsługi Pacjenta.
Wszelkie reklamacje w naszym ośrodku staramy się wyjaśnić jak najszybciej. Średni czas udzielenia odpowiedzi to 7 dni roboczych. O decyzji reklamacji informuje telefonicznie kierownik Biura Obsługi Pacjenta.
Wszystkie wyniki badań pacjent może odbierać zarówno osobiście jak i osoba przez niego upoważniona lub jego przedstawiciel ustawowy.
Telefonicznie można uzyskać informację, czy wynik jest już do odbioru.
Zaświadczenia wydawane są przez lekarza na życzenie pacjenta. Zgłoszenia o wydanie zaświadczenia można zgłosić osobiście, telefonicznie oraz za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Termin realizacji wniosku w naszym ośrodku to do 7 dni roboczych (za wyjątkiem zaświadczeń wydawanych na wizycie).
Możliwy jest odbiór zarówno osobiście przez pacjenta jak i przez osobę przez niego upoważnioną lub jego przedstawiciela ustawowego.
W celu uzyskania kserokopii dokumentacji medycznej należy zgłosić ten fakt w Biurze Obsługi Pacjenta telefonicznie, osobiście lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Realizacja zgłoszenia następuje u nas bez zbędnej zwłoki, tzn. możliwie jak najszybciej.
Odbiór kserokopii dokumentacji możliwy jest zarówno przez pacjenta jak i osobę przez niego upoważnioną lub jego przedstawiciela ustawowego.
Pierwsza kopia dokumentacji jest wydawana nieodpłatnie. Kolejne kserokopie odpłatne są 0,30 zł /strona.
Pacjenci mają możliwość składania skarg, uwag i wniosków ustnie lub pisemnie. Wszystkie skargi, uwagi i wnioski pacjentów, w tym składane anonimowo są analizowane.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta odpowiada na pytania pacjentów, wyjaśnia sprawy i skargi przez nich zgłaszane. Zadania Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta koncentrują się na kwestiach z szeroko pojętym przestrzeganiem praw pacjenta.
Każdy pacjent bądź osoba go reprezentująca, w przypadku naruszenia praw pacjenta, może złożyć skargę lub wniosek do Pełnomocnika ds. praw pacjenta na adres e-mail: prawa.pacjenta@angelius.org lub osobiście do: Magdaleny Pacula w środy w godz. 15.00 – 16.00 lub w innym terminie po wcześniejszym ustaleniu w Sekretariacie przy ul. Fabrycznej 15b III p. w Katowicach.
Wyniki analizy skarg są dokumentowane, a wszystkie skargi, uwagi i wnioski są archiwizowane przez okres 3 lat. Wnioski z analizy skarg są uwzględniane w programach poprawy jakości opieki świadczonej przez podmiot. Skargi i wnioski są omawiane na spotkaniach Zespołu ds. jakości.
mObywatel nie jest tożsamy z tradycyjnym dowodem osobistym. PAMIĘTAJ! Usługa mObywatel może być wykorzystywana we wszystkich sytuacjach, z wyjątkiem tych, w których przepisy prawa wprost wskazują na konieczność okazania dokumentu tożsamości jakimi są dowód osobisty lub paszport.
Przewiń do góry