Dieta płodności

Planujesz dziecko, zadbaj o właściwą dietę

Wpływ złego odżywiania na płodność

Jeżeli planujesz powiększenie rodziny powinnaś/eś szczególną uwagę zwrócić na swój codzienny jadłospis, gdyż niedobory składników odżywczych mogą utrudniać poczęcie. Nie jednokrotnie badania kliniczne potwierdziły związek między odżywianiem a płodnością. Prawidłowo zbilansowana dieta pozwoli Ci na zachowanie optymalnej masy ciała, uniknięcia nadwagi i niedowagi – gdzie obydwie sytuacje mogą mieć niekorzystny wpływ na płodność.

dieta płodności

Czynniki mające wpływ na płodność

  • otyłość,
  • niedożywienie,
  • spożywanie alkoholu,
  • niedobory żywieniowe.

Odpowiednia, zbilansowana dieta dla kobiet

Jeśli jesteś kobietą planującą powieszenie rodziny powinnaś pamiętać przede wszystkim o spożywaniu zdrowych produktów, które powinny znajdować się w każdej racjonalnej diecie. Wśród tych produktów powinny znaleść się m.in.:

  • owoce i warzywa,
  • fasola i soczewica,
  • ryby,
  • gruboziarniste pieczywo,
  • pełnotłuste mleko, jogurty oraz sery,
  • orzechy.

Pamiętaj: każda dzienna porcja musi być zaopatrzona w produkty dostarczające odpowiednie ilości cynku, magnezu, żelaza, kwasu foliowego, witaminy C oraz niezbędnych kwasów tłuszczowych. Spożywaj więc dużo: nasion słonecznika i sezamu oraz orzechów – ze względu na cynk, owoców cytrusowych – ze względu na witaminę C, mięsa, drobiu, podrobów – ze względu na żelazo i brunatnego ryżu – ze względu na witaminy z grupy B.

Odpowiednia, zbilansowana dieta dla mężczyzn

Jeśli jesteś mężczyzną planującym zostać ojcem szczególną uwagę zwróć na większe spożycie niezbędnych kwasów tłuszczowych, znajdujących się w tłustych rybach i większości olejów, witamin A, B, C i E oraz cynku i selenu. Składniki te odgrywają rolę przy wytwarzaniu zdrowej spermy.

Najkorzystniejszy efekt optymalnej diety

Niezwykle ważna staje się proporcja pomiędzy spożywanymi składnikami pożywienia- białkiem, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego, które może wpływać na gospodarkę węglowodanową przyszłej mamy, wpływającą na owulację. Najkorzystniejszy efekt daje spożywanie białek roślinnych zamiast zwierzęcych – ryzyko niepłodności spada aż o 50%. Tłuszcze, które są niezbędne w wytwarzaniu hormonów, jednak należy umieć rozgraniczyć te dobre od tych złych. No i w końcu węglowodany- pożądane są te złożone, pozwalają uniknąć cukrzycy ciążowej, dość powszechnego i bardzo kłopotliwego problemu kobiet ciężarnych i niemowląt. Wskazane są produkty o niskim wskaźniku glikemicznym (niepodnoszące zbytnio poziomu glukozy we krwi). W menu kładziemy nacisk na warzywa (także strączkowe), owoce, orzechy oraz ziarna. Także bogate w błonnik, trawione powoli węglowodany (czyli chleb gruboziarnisty, ciemny ryż, fasola, warzywa i świeże owoce) mogą wzmagać płodność.

Pomoc dietetyka

Nasz dietetyk pomoże Ci w ułożeniu odpowiedniej, zróżnicowanej i zbilansowanej diety ale również:

  • pomoże Ci osiągnąć prawidłową masę ciała,
  • zleci konieczną suplementacje i wskazane modyfikacje dietetyczne,
  • wprowadzi do Twojej diety zwiększona ilość składników odżywczych,
  • wyrówna Twoje niedobory pokarmowe.

Kontakt w sprawie wizyty

Telefon 32 783 73 00

poniedziałek – piątek 8:00 – 21:00

sobota 8:00 – 13:00

Telefon formularz